Ethnicity and educational achievement in compulsory schooling

In dem Beitrag wird gezeigt, dass am Beginn des Pflichtschulunterrichts Schüler mit Migrationshintergrund hinter weißen britischen Schülern ohne Migrationshintergrund beträchtlich zurückliegen. Diese Unterschiede nehmen allerdings für alle ethnischen Gruppen während der Schulzeit ab. Sprache ist dab...

Full description

Saved in:
Bibliographic details
Volume: 120
Main Author: Dustmann, Christian
Machin, Stephen
Schönberg, Uta
Format: Journal Article
Language: English
Zielgruppe: Trade
Academic
Place of publication: Oxford, UK Blackwell Publishing 2010
Blackwell Publishing Ltd
OXFORD UNIV PRESS
Wiley Subscription Services, Inc
published in: The Economic journal (London) Vol. 120; no. 546; pp. F272 - F297
Data of publication: 2010
ISSN: 0013-0133
1468-0297
1468-0297
EISSN: 1468-0297
Discipline: Economics
Bibliography: We thank Tommaso Frattini and Claudia Trentini for support with the Labour Force Survey and the Millennium Cohort Study. Financial support from the NORFACE research programme on Migration in Europe – Social, Economic, Cultural and Policy Dynamics is acknowledged.
Subjects:
Online Access: Fulltext
Database: FIS Bildung Literaturdatenbank
Social Sciences Citation Index
Web of Knowledge
Web of Science - Social Sciences Citation Index - 2010
Web of Science
CrossRef
Academic OneFile (A&I only)
Database information Databases - DBIS